Saturday 1 October 2016

Abbas Shakes Netanyahu’s Hand at Peres Funeral: “Good to See You!”


September 30, 2016
Palestinian Authority Chief Mahmpud Abbas shakes Israeli PM Banjamin Netanyahu's hand at Shimon Peres' funeral in al-Quds
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu and Palestinian Authority Chief Mahmoud Abbas shook hands and spoke briefly at Shimon Peres’s funeral on Friday in a rare public encounter between the two men.
“Good to see you. Long time,” Abbas said in broken English, a video posted by Netanyahu’s spokesman showed.
Netanyahu and his wife thanked him for coming.
The last substantial public meeting between Abbas and Netanyahu was in 2010, though there have been unconfirmed reports of secret meetings since then.
Abbas was given a front-row seat next to European Council President Donald Tusk.
On Wednesday, Abbas described Peres as a “brave” partner for peace.
“Peres was a partner in making the brave peace with the martyr Yasser Arafat and prime minister Rabin, and made unremitting efforts to reach a lasting peace from the Oslo agreement until the final moments of his life,” Abbas said earlier.
Peres died on Wednesday aged 93 after suffering a major stroke.
Although he is known to the west for wining Nobel Peace Prize in 1994, Peres is well remembered as the man who ordered the devastating “Grapes of Wrath” operation against Lebanon in 1996, which left 175 people dead.
He was also seen as a driving force in the development of the Zionist entity’s  undeclared nuclear program.
Source: AFP

Mahmoud Abbas will attend the funeral of his master


No surprise Arafat did it 


Yasser Arafat kisses the hand of Leah Rabin at Yitzhak Rabin’s funeral.
BOTH SOLD 82% OF THE HOLLY LAND FOR A RED PIECE OF CARPET SOAKED WITH PALESTINIAN BLOOD
Netanyahu issue permission to Abbas  to cross into the Israeli entity to participate today in the funeral of former War Criminal, meanwhile Arab MPs of the «Arab common list» in the Knesset, decided to boycott the ceremony.

President Abbas to Attend Zionist Peres’s Funeral

Celebrations in Abbastan and Hamastan (Edited)

Palestinian president Mahmud Abbas will attend the funeral of the ex-president of the Zionist entity and war criminal Shimon Peres, Palestinian officials told AFP on Thursday, in what will be a rare visit to Jerusalem.
Several Palestinian officials confirmed his participation in Friday’s funeral on condition of anonymity. An Israeli defense ministry unit also said Abbas had asked for it to coordinate his participation.
>Report: Abbas, Peres held secret talks
Oslo Engineers
It is worth noting that Peres was responsible for scores of war crimes committed by the Zionist entity against the Lebanese and Palestinian civilians throughout the past decades.
Source: AFP

Bahrain FM pays tribute to Peres: ‘Man of War”

(AFP) Bahrain’s foreign minister paid tribute to ex-Israeli president Shimon Peres on Thursday, in a surprise statement that drew strong Arab criticism on social media.
“Rest in Peace President Shimon Peres, a Man of War and a Man of the still elusive Peace in the Middle East,” Sheikh Khaled bin Ahmed al-Khalifa said on Twitter.
The response to his tweet was swift.
Like most Arab countries, Bahrain does not have diplomatic relations with Israel, and many Arabs associate Peres with the successive wars that have rocked the Middle East rather than the Oslo accords with the Palestinians that earned him the Nobel Peace Prize.
“The foreign minister is paying tribute and praying for the Zionist terrorist and the killer of children,” complained former opposition lawmaker Jalal Fairooz.
Another critic, Khalil Buhazaa, tweeted: “Diplomacy does not mean rudeness.”
Peres died on Wednesday aged 93 after suffering a major stroke.
Although he is known to the west for winning Nobel Peace Prize in 1994, Peres is well-remembered as the man who ordered the devastating “Grapes of Wrath” operation against Lebanon in 1996, which left 175 people dead.
He was also seen as a driving force in the development of Israel’s undeclared nuclear program.

العرب يتسابقون لـ «تحية روح بيريز» وبعض اللبنانيين يشيدون

روزانا رمَّال

سمحت سخرية القدر لرئيس السلطة الفلسطينية محمود عباس بـ «فرصة» الحصول على تصريح بالدخول الى القدس المحتلة لحضور جنازة الرئيس «الإسرائيلي» السابق شيمون بيريز، بعدما درس رئيس وزراء الاحتلال بنيامين نتنياهو الموافقة على طلبه ووافق!

يدخل الرئيس محمود عباس بسلام أرض بلاده المسلوبة في القدس حيث «العاصمة اليهودية المنشودة»، والتي كلفت «إسرائيل» حروباً وغزوات «أصيلة ووكيلة» لتبصر النور ولا تزال تلوح في أفق الشرق الأوسط نيات تكريسها منذ لحظة السعي الى إنشاء دويلة كردية وتقسيم سورية. وهو المشروع الذي يجابَه اليوم بأيدٍ من حديد من قبل اولئك المقاتلين أنفسهم الذين قاتلوا «إسرائيل» أيضاً في جنوب لبنان.

الأمعاء الخاوية التي ترفع الهامات والرؤوس وتشمخ فيها الجبهات التي انتصرت على إنسانية المحاضرين بها من وراء قضبان سجون الاحتلال والتي قدمت فلسطين على منابر السلام واجهة الإنسان وقبلة للعالم لم تكف محمود عباس للتخلي عن المجاملات البروتوكولية التي لا تجدي مع هذا العدو وآخرها بطولة الاسير مالك القاضي الذي أفرج الاحتلال عنه بانتصاره على الموت ومضرباً عن الطعام ومحتجاً على القهر والظلم. لم يكف الرئيس عباس أن هذه الأيام تصدف فيها مناسبة الذكرى الـ16 لانطلاق الانتفاضة الثانية انتفاضة الأقصى التي بدأت يوم 28-9-2000 في ساحات الأقصى.. لم تفلح مناشدات محمد الدرة في حضن والده، ولا صرخات الامهات المستغيثات بالقول بإفهام عباس أنه سيفتح الباب لكل الراغبين سراً بالمشاركة بدفن الميت بالمجاهرة والمشاركة معاً.

يتقاطر العالم ليسجل موقفاً للصهيونية العالمية في مثل هذه المحافل، وتقف ايران متفرجة على عدد المتضامنين والذين عبّروا عن حزنهم الشديد من عرب وخليجيين وتدرك أنها هي «السبب».

الموقف الإيراني المؤيد للمقاومة والصعود العلمي والتكنولوجي والعسكري جعلها بالغنى عن التزلف والتودّد لنيل رضا الغرب وجعل جيرانها يلجأون «للشيطان».

تنظر سورية إلى ما يجري… تسأل كيف يتوحّد العرب الذين Arab League appeals to int'l community to protect J'lem and Aqsa Mosque، ووقفوا بالدور بين حكام وملوك ورؤساء وممثلين عنهم للمشاركة بوداع الطاغية.

تناشد القوى الفلسطينية «المقاومة» رئيس السلطة الفلسطينية حفظ ما تبقى من ماء «وجهها ووجهه» وترجوه ألا يحضر وها هي كلّ من «حماس» والجبهة الشعبية لتحرير فلسطين، تدعوانه للتراجع عن المشاركة في الجنازة اليوم. تناشد حماس عباس التخلّي عن قراره بتشييع المجرم بيريز، حسب ما قالت، وتنبّهه أنّ مشاركة «الرئيس الرمز» «توفر غطاءً للأطراف الأخرى بالهرولة السياسية وتمثل تشجيعاً لهم للتطبيع مع «إسرائيل».

لم تخطئ حماس في هذا فها هي الأغطية تتوزع والتصريحات تظهر الى العلن..

وزير خارجية البحرين خالد بن أحمد يقول للميت «ارقد بسلام يا بيريز» الرجل نفسه يصف السيد حسن نصرالله بـ Image result for ‫ارقد بسلام يا بيريز‬‎«إرهابي» ويلاحق اللبنانيين على اراضي بلاده، يصنف المحتل داعية «سلام» ويكاد يبدو من أصحاب العزاء، فتصريحاته بقيت تتوالى وآخرها: «أيها الرئيس شمعون بيريز، يا رجل الحرب ورجل السلام الذي لا يزال صعب المنال بالشرق الأوسط»..

قد يكون المشهد إيجابياً لدرجة وضوح الأمور وانبلاجها، الخليج طبّع مع «إسرائيل» علناً وانتهى الأمر!

الذي كان خافياً بكتمان السرّ كالمملكة العربية السعودية بات علنياً، لم تشرح الرياض معنى لقاءات تركي الفيصل بالصهاينة حتى الساعة.. ولم توضح فحوى المشاهد التي تناقلها الإعلام لرجل الأمن السعودي انور عشقي بين «الإسرائيليين»..

قطر ستلبّي «الواجب» كالعادة ويحضر الجهاز الحاكم.. المغرب سيرسل أندريه أزولاي أحد مستشاري الملك محمد السادس للجنازة.

«القناة العاشرة» العبرية نقلت عن مصادر «إسرائيلية» وجود «اتصالات مع دول من الخليج العربي بينها سلطنة عُمان التي قد تحضر الجنازة بدورها، ورجحت مصادر صحافية «إسرائيلية» حضور الرئيس المصري عبد الفتاح السيسي والملك الأردني عبدالله الثاني.

يراقب الإعلام المصري المشهد ويتكتم إعلام قصر عبد الفتاح السيسي عن البوح بالحقيقة، فلا يؤكد ولا ينفي مشاركته، فالرئيس المصري لا يزال في حيرة من أمره، هل يحضر شخصياً أو يكتفي بإرسال سامح شكري وزير خارجيته؟ يبدو السيسي متحفظاً أكثر عن الإعلان عن تحركاته في الآونة الأخيرة بعد تهديدات تعرّض لها.. عله يفاجئ الكاميرات اليوم!

لا يغيب بعض اللبنانيين عن الحدث ولا يوفر بعضهم جهداً بالظهور بمواقف «معيبة» بحق بلد سجل أول انتصارات العرب على «إسرائيل»، فيضعون حساباتهم الشخصية والتاريخية ويطلقون مواقف قياساً لخلفيات لا تمتّ للقضية بصلة، فيصبح خصوم حزب الله وسورية منظّرين لفلسفة حرية التعبير وموزعين شهادات حسن سلوك ولياقات، وكأنهم خريجو أعرق مدارس الديبلوماسية والسياسة الدولية، اللبناني «السيّئ الحظ» هنا فارس سعيد أول المبادرين لتحية عباس الذي يطالبه الفلسطينيون بالرجوع عن قراره..

فلينم الفلسطينيون قريري العين وليفتخروا، لقد اعتبر فارس سعيد موقف رئيسهم شجاعاً ويدلّ على حنكة سياسية.

غاب عن سعيد أنّ مَن يحيي «الشجاعة» كفضيلة، يسوّق لها قاصداً او غافلاً.. غاب عنه أيضاً أنّ مجرد التفكير بالفرضية هو جهوزية لقبولها وبداية انفكاك تلك العقدة المتينة التي تربط «إسرائيل» بالإرهاب واعتبارها مباحة بين الاعداء وتذاكياً..

غاب عنه أيضاً أن تأييد «الخطأ» لن يتحوّل وجهة نظر أبداً…

Related Videos





Related Articles

River to Sea Uprooted Palestinian   
The views expressed in this article are the sole responsibility of the author and do not necessarily reflect those of the Blog!

No comments: